Toimitusehdot

1. YLEISET EHDOT

Piitunpuoti.fi verkkokauppa (ESM Brodesign y-tunnus 1543665-9) myy tuotteita yli 16-vuotiaille kuluttajille. Huoltajan suostumuksella myös alle 16-vuotias voi tilata tuotteita. Palvelemme myös yritysasiakkaita. Yritysasiakkaat kuuluvat suomen kauppalain piiriin, ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin ilmoitettu. Tilaajan velvollisuus on ennen tilauksentekoa tutustua kulloinkin voimassa oleviin sopimus- ja toimitusehtoihin. Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy Piitunpuoti.fi verkkokaupan sopimusehdot. Asiakas hyväksyy tilauksen johdosta aiheutuvan maksuvelvollisuuden asioidessaan Piitunpuoti.fi verkkokaupassa. Myyjää sitoo omalta osaltaan kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu tuotteista. Asiakas voi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostilla, puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella.

Myyjän tiedot:

ESM Brodesign
Karijoentie 548
64700 Teuva
Puh. 0503223 687
Sähköposti: piitunpuoti@gmail.com
www.piitunpuoti.fi

Jos et ole 7 päivän kuluessa saanut tilausvahvistusta tai tuotteita postissa, ota yhteyttä piitunpuoti(at)gmail.com. Toimitamme tuotteita manner-Suomen alueelle. Emme toimita tuotteita ulkomaille tai ahvenanmaalle. // Currently we do not deliver products to foreign countries or Åland. Piitunpuoti.fi ei vastaa, mikäli tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy ylivoimaisen esteen tai Piitynpuoti.fi verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta syystä (force majeure).

Osa myytävistä tuotteista on esillä myymälässämme ja myös verkkokaupan kautta tilattava tuote on voinut olla esillä myymälässä. Tuotetta on voitu sovittaa myymälässä tai myytävä tuote on voinut saapua meille myös asiakaspalautuksena, jolloin asiakas on voinut kokeilla/sovittaa tuotetta myös kotonaan. Kaikki asiakaspalautetut tuotteet tarkastetaan huolellisesti ennen mahdollista myyntiin palauttamista.

2. TOIMITUSKULUT

Toimituskulut paketin koon mukaan 3,90 €, 5,90€ tai 10,90 € (keppihevoset). Koskee postipaketteja/kirjeitä ja Pakettiautomaattin toimitettuja paketteja. EI koske Postin kotiinkuljetuspaketteja, jos asiakas haluaa kotiinkuljetuksen niin hinta määräytyy voimassa olevan postin hinnaston mukaan.

3. TOIMITUSTAVAT

  • Nouto omasta Postista / Toimitus kirjeenä. Nouda tilaamasi tuotteet omasta Postista. Katso noutopisteesi. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi postista heti saapumispäivänä klo 16 jälkeen. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä. Lähetys kuljetetaan ilmastoystävällisesti. Postiluukkuun mahtuvat kirjetoimitukset jaetaan 1. luokan kirjeinä suoraan jakeluosoitteeseen.
  • Nouto Postin pakettiautomaatista. Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Katso lähin automaatti. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi automaatista heti. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Lähetys kuljetetaan ilmastoystävällisesti.
  • Nouto myymälästä

4. TOIMITUSAIKA

Postituspäivällä tarkoitetaan arkipäivänä klo 12.00 mennessä tulleita tilauksia edellisen vuorokauden (ja mahdollisen viikonlopun) osalta.

Toimitusajalla tarkoitetaan em. saatavuustiedoissa siis lähetyspäivää jolloin tuote lähtee meiltä asiakkaalle. Jos tilaus toimitetaan useammassa erässä niin jälkitoimituksista ei peritä asiakkaalta enää toimituskuluja. Toimitusajat ovat arvioita keskimääräisten toimitusaikojen perusteella. Mittatilaustuotteilla toimitusaika on 14 - 20 päivää. Ilmoitamme asiakkaalle aina jos toimitusaika on yli 14 päivää. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus mikäli emme pysty kohtuullisessa ajassa (30 päivän kuluessa) toimittamaan tilausta. Poikkeavista toimitusajoista (esim. lomien aikana) ilmoitetaan yrityksen Facebook sivuilla.

Toimitusehdot kirjeenä 5 - 7 päivää, pakettina 3 - 5 päivää

Mittatilaustuotteiden toimitusehdot 7 - 14 päivää


5. PALAUTUSOIKEUS

Tuotteilla on voimassa olevan kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautus on asiakkaalle maksuton muilla kuin asiakkaan mittatilauksena tilaamilla tuotteilla tällöin palautus on asiakkaalle maksullinen. Vaihdamme myös kuluttajansuojalain mukaisesti palautetun tuotteen toiseen tuotteeseen/kokoon maksutta. Tarjoamme yhden kuluttoman vaihdon / palautuksen per tilaus. Asiakkaan on erikseen ilmoitettava tuotteen palauttamisesta ja tilauksen peruuttamisesta 14 päivän kuluessa tuotteiden tai viimeisen toimituksen vastaanottamisesta. Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen eivät enää riitä kaupan peruuttamiseksi. Ilmoittaminen tapahtuu verkkosivuiltamme löytyvällä yhteydenottolomakkeella.

Kun asiakas on vastaanottanut tavaran, hänellä on huolenpitovelvollisuus tavarasta peruuttamisaikana niin kauan, kunnes hän on päättänyt pitää sen. Huolenpitovelvollisuus tarkoittaa, että tuotetta ei oteta käyttöön ja se pidetään olennaisesti muuttumattomana. Tuotetta voi kuitenkin kokeilla/sovittaa. Pääsääntö on, että kokeilun ja tutkimisen voi tehdä kuten myymälöissä. Vaatetta voi esim. sovittaa mutta tuotetta ei kuitenkaan saa ryhtyä käyttämään eikä tuotteesta saa irrottaa siihen kuuluvia tuotelappuja tms.

Jos asiakas kuitenkin ottaa tavaran normaaliin käyttöön huolenpitovelvollisuutensa vastaisesti peruuttamisaikana ja palauttaa käytetyn tuotteen, on asiakas velvollinen korvaamaan tavaran arvon alentumisen myyjälle aina täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Arvonalenema lasketaan tapauskohtaisesti mutta arvonalenema on aina vähintään 40 % tuotteen ostohinnasta. Arvonaleneman lisäksi perimme palautuskulut 10,90 eur. Peruutusilmoitus on näissäkin tapauksissa tehtävä 14 päivän kuluessa tuotteiden tai viimeisen toimituksen vastaanottamisesta.

Toimitukset jotka on jätetty noutamatta toimipaikasta ilman peruutusilmoitusta perimme 12 euron maksun.

Palautusoikeus koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita (ei yrityksiä tai yhteisöjä).

6. MAKSUTAVAT


Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. 

  ESM Brodesign tekee yhteistyötä Klarnan kanssa tarjotakseen asiakkaille eri maksutapoja.

Klarna Checkout -palvelu on helppo, joustava ja turvallinen tapa tehdä ostoksia verkossa.

Kaikki maksutavat, lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit, ovat yhtä turvallisia. Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua asiakas hyväksyy Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka ovat luettavissa kassa-vaiheessa. Maksamiseen liittyvissä kysymyksissä asiakkaan kannattaa olla suoraan yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun, jonka yhteystiedot sekä Oma Klarna -palvelu ja muuta hyödyllistä tietoa löytyvät 

Klarna AB:nsivuilta.

Sähköpostilasku eli ennakkolasku.

Sähköpostilaskulla eli ennakkomaksulla saat laskun sähköpostiisi. Laskulta löytyy tiedot maksamista varten ja laskun voi myös tulostaa. Tilaus käsitellään maksun kirjauduttua tilillemme. Tämän vuoksi sähköpostilasku/ennakkolasku on hitaampi vaihtoehto tilauksen toimituksen kannalta, kuin maksaminen suoraan tilauksen verkkopankissa tai luottokortilla tilauksen yhteydessä.

7. TIETOSUOJA JA TURVALLISUUS

Verkkopankissa ja luottokortilla maksettaessa maksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-suojatulla sivustolla. Maksupalvelun tarjoaa Klarna. Asiakastietoja käytetään ainoastaan Piitunpuoti.fi verkkokaupan tilausten käsittelyyn. Tietoja ei käytetä markkinointitarkoituksiin ilman asiakkaan lupaa. Henkilötietolain mukaisen rekisteriselosteen voit kokonaisuudessaan lukea täältä.

Sivuillamme käytetään evästeitä, uudelleenmarkkinointipalveluita sekä Googlen tulosseurantaa. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimitusehtojen muutoksiin.

8. Reklamaatiot ja erimielisyydet

Asiakasvalituksissa ja reklamaatiotapauksissa tulee asiakkaan olla yhteydessä suoraan ESM Brodesign yritykseen. Yrityksen yhteystiedot on mainittu tällä sivulla. Erimielisyydet jotka liittyvät tähän sopimukseen, kuluttaja-asiakas voi viedä ratkaistavaksi kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi). Asiakas voi riitatapauksissa esittää vaatimuksen ESM Brodesign yritystä vastaan, joko oman kotipaikkakunnan käräjäoikeudessa tai ESM Brodesignin kotipaikan käräjäoikeudessa. Jos asiakkaan asuinpaikka ei ole Suomessa, niin riitatapausten käsittelypaikkana on ESM Brodesignin kotipaikan käräjäoikeus. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn on kuluttajan hyvä olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).